Aaron Todd & band, met special guest: Eva Scharmga
Je zult deze legende niet bij naam kennen, maar je hebt hem zeker al gehoord en misschien zelfs gezien!
Als live- en studio-artiest begeleidde deze persoonlijke vriend van Prince vele artiesten met grote namen: Earth, Wind & Fire, Barry White, Chaka Khan, Billy Cobham, Glenn Tillbrook, Meshell N'dege O'cello, Squeeze, Chuckii Booker, Dwele en vele anderen
Vanavond wordt Aaron begeleid door Joep Berkenbosch op gitaar, Jan van Olffen op bass and Geert Sluijter op drums
Zie www.aarontoddmusic.com voor Aaron's volledige biografie.
Deze 27-jarige muzikant komt uit Essex, Engeland, maar is momenteel thuis in Amsterdam. Door de jaren heen heeft hij aan vele projecten gewerkt. En dat vanaf zijn twaalfde!
Adam Tobit is in staat om een breed palet aan stijlen te spelen. Zijn repertoire komt perfect overeen met de smaak van deze muzikale veelvraat. Nummers uit de jaren vijftig tot aan nu maken deel uit van zijn rijke repertoire. En zoals je mag verwachten van een wonderkind, zingt hij al bijna zijn hele leven. Vanaf zijn zestiende speelt hij al professioneel gitaar. Alsof dat nog niet genoeg was, is hij tegenwoordig ook nog eens percussionist, die ook al een leven lang drumt. Deze man is van alle markten thuis.
In a few short years, Al Holliday & The East Side Rhythm Band have built their reputation as the hard-hitting, world-class, force-of-Soul-and-R-&-B-nature beyond comparison.
People everywhere have done more than just take notice as this young-blooded crew has brought their searing, raw performances to stages from their hometown St. Louis, across the country, and beyond.
The band’s distinct brand of Soul music is a bit less “New York City” and much more “Mississippi River”.
Their sound combines the loose, funky feel of New Orleans R&B along with the visceral power and intensity of East St. Louis’ own Ike & Tina Turner – and they bring it all right to ya with truly inspired original numbers by an undeniable, natural born singer, Al Holliday.
“He sings with a depth and grit and twang not usually found in the metro area, and his comfort with Chicago blues, big-band soul and barrelhouse piano shows scholarship beyond his years. His voice is just growl-y enough that listeners may write it off as a pastiche of Randy Newman, or Joe Cocker, or Fats Domino, or some amalgam of all three. It may be, but Holliday owns it and uses it to sell these familiar-sounding tunes.”
“Holliday certainly has the capability to take this little slice of R&B and make it his own.”